Alla inlägg den 16 november 2009

Av Inger - 16 november 2009 18:56

Nu är han igång igen,det spikas o hamras.Men det är bara min "goa gubbe",som börjar förbereda för första advent.

Då ska det lysa både här å där.På husets långsidor ska det hänga ljus slingor,lika så på garaget.Sen köpte han till några slingor förra året,men dom vet jag inte riktigt var han tänkt sätta.Men fint blir det iallafall.Jag köpte en ren med släde som lyser så fint,och en snögubbe att sätta på garageväggen.Och en tomte inhandlade jag på E-Bay,men den var ute på havet och reste i 1,5 år,så den var det lång leverans på.


På vår lokaltidning Dala-Demokraten så har de utlyst en tävling om vem som har det finaste ljusklädda huset.Den tävlingen är vi inte med i.Men det var många som klagade på att tidningen kunde utlysa en sån tävling,nu när ALLA

ska spara på elen.Vilka glädje dödare.Ska vi inte få lysa upp lite i detta trista väder.Gubben vill helst tända det nu,men han får allt vänta tills första advent.

Ikväll ska jag se på Cecar Millan igen.Tycker att det är ett bra program.Även om man kanske ska sila lite mellan fingrarna.Vi får se vad det hanlar om för hundar ikväll.Oftas är det ju inte hundens fel,när allt går åt skogen,utan ofta är det matte eller husses fel.

Hej för nu

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards