Alla inlägg under september 2009

Av Inger - 27 september 2009 10:06

Vi var på 50-årsfest i går.Jag var nykter men vaknar ändå med världens huvudvärk idag.Men det fixar sig nog med ett par alvedon.

Iallafall så hade vi jättetrevligt.Mat,tipspromenad,tokroliga lekar(höll på att skratta ihjäl mig)sen kaffe med kaka.

Lite mingel som det sägs i finare kretsar.Efter detta blev det musik o dans.Glömde att Viola´s mamma och syster spelade dragspel och gitarr.

Vi var hemma vid 24,00 snåret.


Av Inger - 26 september 2009 10:06

Idag känns det inget vidare.

Känner mig förkyld,ont i halsen,snorig men har inte feber.Ont i armarna efter allt bärande av kartonger.

Men solen skiner idag också,och vi har varit på skogspromenad.


Såg just att det var stor kattutställning på Romme travbana,det vore intressant att åka dit och titta.Det finns ju så många juvliga kattraser.Skogkatt o Ragdoll hör väl till mina favoriter.Sen finns det nån Sebirisk katt,tror jag,har för mig att jag såg nån sån på internett nån stans.Sen finns det raser som jag tycker riktigt synd om.Men det törs man väl inte skriva om.Själv har  jag har aldrig haft en renrasig katt.Utan hållit mig till vanliga huskatter.Men den herre vi har nu har skogkatt i sig,mamman är renrasig skogkatt,det var iallafall vad hon sa som vi köpte honom av.

Sen är det ett stort plus att de har börjat ta betalt för alla katter.Har man inte råd att betala för en katt så har man inte råd att ge den mat heller.Men man kan kanske inte dra alla över en kam där heller.Den behöver ju inte kosta så mycket,själv gav jag 300 för min.Han är lite speciell,vill han inte komma in så går han inte in heller.Det hjälper inte vad man än lockar med.Han har verligen en egen vilja.Men vid 19,30 ungefär du brukar han komma självmant.Då är han nöjd med att gå in.då är det kväll för honom,och han går och lägger sig i soffan.Om jag sitter där,annars blir det sängen.

Ikväll ska vi på 50-års kalas,ska bli trevligt.Hoppas bara att jag känner mig bättre då.Annars så får det väl bli några alvedon extra.

Ha de gött

Av Inger - 25 september 2009 18:07

Idag behövde jag inte vara flytthjälp.

Utan idag har jag varit till "min" frissa Maria.Där blev jag klippt,färgad o slingad i håret.Jag blev även bjuden på kaffe o mazarin.Mycket gott men onyttigt igen.Jag får nog börja om med min GI resa nästa vecka.För i morgon ska vi ju på 50-års kalas,och det blir nog enn massa goda onyttigheter där också.Men jag har bestämt mig för att jag ska vara chaufför,så nån alkohol blir det iallafall inte.

Vilken fin höstdag vi haft idag också.Helt underbart.Hundarna o jag har varit på en lite längre tur i skogen idag.

Men nu känner jag mig alldeles slut.

Hej för nu


Av Inger - 24 september 2009 20:30

Idag fick dottern nyckeln till sin "nya" lägenhet.Och då ringer man ju till mamma.

-Jag har fått nyckeln jublar hon i telefon.

Jag hinner inte ens svara,förrens hon kommer med frågan.

-När kan du komma,mamma.

Det var bara att ge sig i duschen.Käka lite,och ge sig iväg.Sån är jag.

Nu har hon bott tre våningar upp utan hiss.Jobbigt värre.Jag bröt ju foten den 8 auguste,så den är inte helt återställd ännu.Men jag bar katongerna en våning ner,sen fick hon bära vidare å lasta in dem i bilarna.Tur att jag har en gammal hederlig Volvo 245:a.Där får det plast mycket grejjor.Själv har hon en liten Golf.Men den sväljer en hel del också faktiskt.Jag tror att det blev ca:25 kartonger med porslin och övrigt + 8-10 säckar med kläder o dyl.

Dit hon flyttar var på markplan,men väl inne så var det en låååång trapp upp till själva lägenheten.Där nere var bara en liten hall.Men den var jättefin.Där kommer småflickorna att trivas.Det var lekpark ute på gården,och jag såg många barn cyklar,så det bådar gott.

Tvärs över gatan ligger det en pizzeria.Dit gick vi å beställde kebab rulle.Den var himelskt god.Inte så bra enligt GI.Men det brydde jag mig inte om då.Efter alla dessa trappsteg,kångkandes på kartonger,så tror jag inte att det spelar så stor roll.Jag var alldeles svettig,så några hg måste jag ju gått av mig.Måtte jag slippa imorgon.

Av Inger - 23 september 2009 10:15

Idag ska jag ner till stan för att försöka hitta nått snyggt att ha på mig på festen på lördag.

Det är bland det värsta jag vet,när man står där i provhytten och försöker klämma i sig i nån snygg byxa

eller nått.Gråter

Hon hade ju kunnat ha festen om en månad eller två så kanske jag hade blivit lite smalare.hihi

Skojjar bara,man får ta det som det blir.Jag är säkert inte den tjockaste av alla.

Gi´t gick bra igår höll mig inom ramarna så att säga.Till kvälls-gott åt jag:

Hallon.Keso o lite grädde.Mums va det var gått.

Fortsättning följer senare


Hemma igen,efter flera timmar på bl.a kupolen med yngsta dottern.

Jag provade,vi skrattade,hon hämtade nytt.Men det är inte lätt att hitta nått som sitter behagligt.

Men tillslut blev det en lång tunika (svart).Ett par gråa byxor i strech (riktigt sköna)En kjol på rean.

Och en body att hålla in lite fett med.


Väl hemma så var jag så himla hungrig,så jag måste ta ett äpple medans jag lagade mat åt oss.Och hundarna ska ju också ha sitt.Fick slänga ut lite "knottar" på gräsmattan,så dom fick leta lite.Annars ska dom bara trampa runt benen på mig,när jag varit borta ett tag.

Idag blev det åter vitkål,morot och till detta lite strimlad lövbiff.Och en tomat.

Nu har vi varit på promenad,och jag ska nu ta reda på disken.Sen blir det en liten vilopaus i soffan.

För nu har jag ont i den stackarn.(foten alltså)

Av Inger - 22 september 2009 10:56

Jag börjar alltid min dag med fil o en smörgås,vilket är helt fel enl.GI metoden.

Jag äter Pågens Energi som är sockerfri alltid lite bättre.

Men det är svårt att "lära gamla hundar sitta" heter det ju.Och det känns så himla fel att börja dagen med bacon & ägg.Vi har vänner som har gjort det i 8-9 månader.Dom är jätteduktiga,och har gått ner mellan 20-25 kg.

Till lunch har jag planerat att steka lite lax o till den bara grönsaker och ett stort glas vatten.

Det blev bara en lite promenad nu på morgonen.Jag har lite mera ont i foten idag,och så sväller den så jag får ont av det.

Men det ska väl bli bättre en annan dag.


Lunch:

2 ägg

Sallad gurka o tomat

Rökt skinka.

Stort glas vatten


Nu är jag här igen:

Middag:Rökt makrill

wockad vitkål med morot

Räkor,turkisk youghurt o majjonäs. (Dressing mums)

Stort glas vatten

Men nu skiner solen o jag ska gå en sväng i skogen  Glad

Av Inger - 21 september 2009 12:50

Nu har jag srivit in mig på GI Viktkoll IGEN !!!!!!!!!!

Måtte jag lyckas bättre denna gång.

Är så himla trött på allt fett som sitter runt magen som en bilring.

Men ska sanningen fram så är det inte bara där det sitter,utan hela jag och tjock.

165 cm och 79 kg,för att vara precis.Alltså nästen 80 kg.Så nu har jag satt ner foten,nu får det vara nog.

Har ju brutit foten för 6 veckor sen,så någon riktig motion har det inte blivit.

Men jag börjar sakta gå promenader,med hundarna mina.Visst har jag kunnat göra annat kanske.Men gym

är inget för mig,inte nu iallafall.Kanske när jag gått ner lite så man vågar visa sig på gymmet.

Så jag får hålla mig till maten.Det blir ägg! Mycket ägg.Man borde kanske skaffa sig lite höns.Skrattande

Men man får mycket tips på bra mat,det gäller bara att hålla sig till den.

Är du med i GI Viktkoll????

Slut för nu

Av Inger - 20 september 2009 11:30

Denna söndag hände inget speciellt.

Vaknade kl.06,00 av att Sanna satt sig rätt upp i sängen.

-Nu är det morgon mormor sa hon.

-Å nej du svarade jag det är mitt i natten.

-Va är klockan då sa hon?(hon kan inte klockan trodde jag)

-Den är bara 5.

-Då tittade hon på väckarklockan,o säger men min är ju 6.

Efter att ha väkt lillasyster,varit på toan,druckit vatten,och "pratat" en stund,så lyckades vi somna om alla tre.

Och vi vaknade inte förens 9,30.Helt otroligt!!!!!!

Sen ramlade dagen på.Och kl.16,00 skjutsade vi hem dom till pappa.

Var sen en sväng på Biltema,men hittade inget roligt där.Vidare till Markus i Bäck,och pratade bort en stund.

Vi skulle möta upp Lotta & Ronja i stan.Ronja skulle med oss hem o sova över.Det är planerings dag på hennes skola i morgon måndag.

Så såg denna söndag ut.

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards