Alla inlägg under juli 2009

Av Inger - 23 juli 2009 20:01

Regnet det bara öser ner,o jag blir så blöt om både skor o strumpor........

Det frasen passar verkligen in denna dag,som så många andra den här sommaren.

Igår var det uppehåll när vi var på cruisingen i Falun.Tänk så mycket amerikanare och europerer som åkte runt varv efter varv.Trots det rullade det på ganska bra.Vi åkte 3-4 varv sen satt vi mest och tittade,drack lite medhavd kaffe,och njöt av utsikten.Träffade på lite bekanta som vi inte sett på länge,trevligt.Och så Ville & Viola,dem ska vi umgås med uppe i Rättvik också.Trevligt par dom två.Senare var vi på Mac Donalds,det är ingen höjdare precis (jag gillar Max bättre)men är man hungrig så slinker det mesta ner.Vi tog till o beställde plus meny,då fick vi ett varsitt Coca cola glas i rosa,riktigt snygga faktiskt.Vet inte om det berodde maten där eller nått annat,men när vi kom hem så mådde jag jätte illa.Hade så svårt att somn vred o vände mig i minst en timme innan jag lyckades somna tillslut.

Bäst att fortsätta nu vill inte ha för mycket kvar till i morgon,det blir alltid så bråttom på slutet ändå!!!!!!!

Av Inger - 22 juli 2009 11:29

Tänk att idag har vi solen tillbaka.Det var mycket roligare att gå på hundpromenad idag.Vi träffade på "vårt rådjur" Jag pratar med det en lite stund,och det verkar som om hon lyssnar,sen traskar hon i väg,och vi går åt vårt håll.Det är sånt som gör det så skönt att bo på landet,att ha skogen inpå knuten.

Idag blir det fönstertvätt,man vill ju att det ska vara lite fint när vår hundvakt ska bo här från fredag när vi åker till Rättvik.Det är tur att vi han min mamma som ställer upp,även en väninna till mig bor här och hjälper mamma med hundarna.Så jag känner mig väldigt trygg med det.

Nej nu får jag allt sätta lite fart.

Det är ju Cruising i Falun i kväll också.Och det är fint väder så det blir nog en tur dit.

Av Inger - 21 juli 2009 18:56

Lika tråkigt väder i dag också.

Har iallafall börjat att packa lite inför Rättvik o Classic Car Week.Vi åker upp på fredag den 24:e.Vi har varit upp med husvagen redan för att vara säkra på att få samma plats som förr om åren.Har stått på nästan samma plats de senaste 5 åren.

Trevliga vänner o cola gubbar står där också.

Det blir många glada skratt o roliga skämt denna vecka.Mycket god mat,och öl i glasen.

Förra året hade vi alldeles egen Elvis hos oss se bild nedan.Vi hade jätte kul tills det kom en vakt och bad att vi skulle sluta,för det var folk som skulle sova kl.22,00.Men det måste man ju också aceptera.

Måtte nu vädret bli lite bättre.

Av Inger - 20 juli 2009 13:50

Idag är det en sån där tråkig dag med gråmulen himmel & kalla vindar.

Perfekt för tvätt o städning.Och lite tid till att kika runt på nätet,för att se vad alla andra har för sig.

Hundarna trivs i detta väder,så det blev en lång promenad i morse,den långa vändan tar ca: 45 min,sen ligger dom still under resten av förmiddagen.Annars vill iallafall Timmi gå efter mig vart jag än går,medans Pontus gillar bäst att ligga ute i både ur o skur.

Nu ska jag ta o jaga dammråttorna en sväng innan det är dax för hund promenad igen.

Av Inger - 19 juli 2009 21:33

Tänk att jag lyckades få in alla bilder.

Alldeles för många.Men att få bort dom igen klarar jag inte.

Det är ju inte så snyggt med dubletter.

Kanske det finns nån snäll medmänniska här som kan ge mig nått tips.

Av Inger - 17 juli 2009 19:53

Idag har vi varit på cruising i Säter.

Det är Nostalgi dagar från Torsdag - Söndag

Men först var vi hem till Rune & Stina,där blev vi bjudna på god smörgås -tårta.

Sen drog vi ner till Säter med dom.Där slöt vi upp med ytterligare vänner.

Det blev tyvärr bara en cruisingvända och den tog oss ca: 1 timme.Det sägs att vi var över 450 bilar,så man kan ju förstå att det blir lite köbildning,i lilla Säter,men det är ju så det ska vara.Vädret var på vår sida denna dag,soligt å varmt.

Vår dotter o barnbarn var ner en sväng så de hann åka en bit med oss.

Kompisarna hade husvagnarna med sig så där grillade vi o hade trevligt tills det blev tid att dra sig hemmåt.

Av Inger - 11 juli 2009 21:07

Skriver lite om träffen.

Det var min första träff.

Hade Timmi 10 år och Puntus 4,5 år,med mig

Puntus provade på agilety,jag tror att han tyckte det var ganska kul.

Men vi hade inte tur med vädret.

Det regnade både torsdag & fredag.

Men på lördag sken solen hela dagen.Det var ju tur för det var då utställningen var,då alla hussar o mattar borstade o gjorde sina hundar fina inför utställningen.

Här kommer lite bilder av olika kvaliteer.


Av Inger - 8 juli 2009 15:29

Idag åker jag och en väninna + mina båda collisar på Collieträff.

Jag har hyrt stuga på Orbadens Camping som liggen ca:  1 mil från Flästa.

Det är uppfödaren till mina båda hundar,som bjudit in alla som köpt hundar av henne till denna träff. Kanonbra gjort av henne tycker jag.Men så hade hon lite hjälpande händer både här å där.

För att vi ska få träffas o umgås o lära känna varann lite.

Man får också prova på agilety,vallning,spår o utställning sista dagen.

Sen kan man få skötseltips i pälsvård m.m

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards