Alla inlägg den 19 november 2009

Av Inger - 19 november 2009 17:54

trött på allt regnande.Jag vill ha sol nu,och det hoppas jag på till helgen.Det har iallafall "vädergubbarna"på TV lovat att vi ska få här i Dalarna.Men man får vara glad att man inte bor i södra Sverige,för där måtte det ha varit ett riktigt oväder,tror det var storm eller till o med orkan på vissa ställen.Och många stackare som ännu är utan ström.


  Vi fick hem lite fin björkved,som vi tänkte ha å mysa med över jul o nyårs helgerna.Vi har nämligen vedspis och öppen spis i sommarstugan.Och nu måste jag ju få in den i vedboden,nu ligger den ute på gården under en presening.Men jag har nära till stugan,bara på andra sidan gärdesgården.Ganska bekvämt,men ibland önskar man att kunna fara iväg till nån stuga och få vara ifred.Ingen tv bara en radio.Ingen dator heller.Och framför allt ingen telefon,bara mobilen,som man kan stänga av(men det klarar jag nog inte,det kan ju hända barn eller barnbarn nått.)

Och då skulle jag ju aldrig förlåta mig själv om jag inte var anträffbar,det kallas hönsmamma,jag vet,och en sån är jag o har alltid varit.

Nu kallar plikten (alltså disken)

Ha de

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards