Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Inger - 30 mars 2010 19:13

Vår lilla Sissi,har visat sig vara en bestämd liten fröken när det gäller kattmat.

Nu äter hon Whiskas kattmat,men bara den som är i påse.Om jag köper den i burk,så äter hon den inte.Fast det ska vara samma i den.Börjar fundera om det är nån tillsats i den som är i påsen.Som tur är så har vi Willys här och där är den billigast.De tar 4,70/påse.Nån som vet om man kan köpa det i större förpackningar.Alltså dessa 100 gramspåsar.

Men sen är hon en riktigt bra råttfångare också.Och dom tror hon att hon ska få ta med in.Så det gäller att ha koll på när man ska släppa in henne så att hon inte har nån lite eller stor råtta i munnen.Ronja sov över här i helgen.Och då skulle hon släppa ut Pontus,då slinker lilla Sissi in,med en näbbmus i munnen.Jag har väl aldrig kommit på fötter så snabbt nån gång.Hon springer bort i hallen,men jag hinner lagom i kapp henne vid sovrumsdörren.Lyfter upp henne och ber till högre makter att hon inte ska tappa musen.Men jag lyckas få ut båda två.

Av Inger - 30 mars 2010 19:00

Nu har lilla Melissa varit till ÖNH i Falun.Där har dom opererat bort hennes halsmandlar.Det var förra onsdagen 24/3.Bara någon timme efter ingreppet,så ringde hon till mig.

Hon pratade på som bara den.

-mormor jag är hos doktorn,kvittrar hon (alldeles hög av mediciner).Och jag undrar hur hon mår.

-jo jag mår bra säger hon.Men har du inte ont i halsen,frågar jag.

-Nej jag fick inte samma grejjor som mamma,säger hon då.

Vår dotter o melissas mamma,opererade bort sina mandlar för 1 1/2 månad sen.

Sen får jag glass här,men nu ska jag åka hem snart,säger hon.

Idag visar det sig att hon fått svamp i munnen.Usch va jag lider med henne.Men hon har bara ont på en sida i halsen idag,så det är väl på bättringsvägen iallafall.

För på fredag reser dom till Gotland hela familjen.

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards