Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Inger - 10 mars 2010 18:18

I somras så fick Timmi ett brått på tarmen.Det kallas perenialbråck,coh betyder att tarmen går sönder och avföringen hamnar utanför tarmen.Men det fick vi fixat i juni.Nu befarade jag att det var dax igen.Han satt o krystade men det kom ingenting.Så i torsdegs så var vi iväg med honom till Falu djusjukhus (i borlänge).

Men veterinären där tyckte att det kändes OK,men tyckte att han blivit lite rund,så vi rekonderades att köpa ett bantningsfoder.Till detta så skulle han ha fibrer,så att tarmen skulle kunna jobba bättre.

Men sen började det jävlas igen på lördagen.Då hade han broblem igen.Kräktes några gånger,ville inta ha nån mat.

Så på måndag morgon ringde jag igen och fick tid halv två.Denna gång i Falun.Det visade sig efter röntgen att tarmen var full i avföring.Så jag fick lämna honom där.Han fick lavemang,så skulle dom höra av sig på tisdagsmorgonen.

På tisdagmorgon ringde dom och sa att det skulle bli operation igen.Samma bråck hade gått upp igen.Slarven fy vad tyckte synd om min lilla Timmi.Sen ringde dom och sa att ingreppet hade lyckats,men att han skulle vara kvar tills idag (onsdag).

Så i dag har vi varit och hämtat hem honom.Vi har varit ut några korta svängar och det kommer lite avföring varje gång.Han skulle gå i koppel tyckte dom,men inte vill han det heller,han ska traska på i sin egen takt.

Måtte det lyckas denna gång.

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Skapa flashcards