Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Meniere´s elände

Av Inger - 18 februari 2010 10:21

Jag har en sjukdom som heter Menieres.Den är gräslig när den slår till.Men som tur är så har jag kommit så långt i sjukdommen,att numer kommer i så kallade skov.Den slår sig på balansnerven i örat.Man blir så himla yr att man inte kan stå på benen.I början av sjukdommen kunde jag bli liggandes i upp till 3 dagar.Man spyr o gör på sig,kryper till toan.Och har man tur så hinner man fram.

Men det stadiet verkar jag ha kommit förbi.För nu har jag så kallade "droppattacker".Det är ungeför som att slängas in i en karusell,som snurrar i 100 knyck.Fullständigt okontrollerbart.Man kastas i marken eller golvet bara så där.Detta har hänt mig idag,när jag var ute med hundarna.Man hinner inte fatta nått förren man ligger där på marken.Nu är jag glad att det är mycket snö,för jag slog mig inte så farligt.Och att vi bor på landet,så att ingen ser mig,dom kan ju tro att man är full.Jag slog i axeln,och huvudet.Så nu har jag ont i skallen.

Jag har inte haft nån "snurr" på ett helt år nu.Men kännt på mig att nått var på gång.Har gått hos "min"läkare på ÖNH i Falun.Hon är en riktig ängel.Där har jag fått giftsprutor i örat.Dessa ska slå ut balansen på mitt sjuka öra,så att inte ska få dessa attacker.Jag fick 17-18 st innan det gav med sig.Men nu efter ett bra år så verkar det som om det ska behövas fler,va vet jag?

Så nu väntar jag på att dom ska ringa upp,från ÖNH i Falun.

 
 
Yvonne K

Yvonne K

19 februari 2010 22:03

Usch stackars dig att du har denna fruktansvärda sjukdom.
Hoppas du är bättre idag och att du får en bra helg.

Kram!

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

23 februari 2010 10:11

Åh fy vad otäckt. Det där vore inget för mig som är så himla spruträdd. Fast det är klart, måste man så kanske det går över.

Är det en sjukdom som kommer helt plötsligt eller är den ärftlig?

Kramizzar

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
inger

inger

23 februari 2010 19:43

Hej Marketta.
Nej den är inte ärftlig.Men för mig kom den ganska plötslig.Det började med att jag blev plötsligt döv på ena örat,sen bara rullade det på.Ska till läkaren den 3/3 få se vad det blir då.
Tack för er omtanke Marketta och Yvonne.Vi som har collisar är lyckligt lottade eller hur??

http://colahundar

 
Yvonne K

Yvonne K

26 februari 2010 16:25

Hoppas du känner dig bättre och får en trevlig helg.

Kram!

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 1 maj 2013 09:05

Lilla katten Sissi har fått diabetes.Men med insulin å nytt foder så mår hon bättre än på länge.Hon är piggare o gladare. Men nyss försökte hon lura mig.Hon hade varit ute en stund bara,så kom hon stålt med en mus i munnen.Jamlandes utanför dörren f...

Av Inger - 9 juli 2012 09:34

Men när ska vi få lite sommarvärme o sol. Det har regnat här sen i går morse.Men jag ska väl inte klaga,vi har ju inga  översvämningar iallafall. Lider verkligen med dom som drabats av det,verkar väl vara värst nere i Småland. Igår ringde e...

Av Inger - 8 juli 2012 11:00

Fy så tråkigt väder,evighetsregn. Så idag blir det en inomhusdag. Men det finns ju tusen saker som man skulle behöva göra. Men det känns ju inte så himla kul. Jag har köpt en ny mobil Samsung Galaxy S2.Så den kan jag knappa på å försöka lär...

Av Inger - 24 juni 2012 19:40

Nu är vi hemma igen.Har haft en härlig midsommar. Har varit å fiskat i Grangärde fiske.Ö.Hedtjärn heter tjärnen vi ofta åker till.Vacker tallskog där man får ha husvagnen,om man löser fiskekort. Fisk får vi ibland,men det är ju inte det som är ...

Av Inger - 20 juni 2012 14:13

Fortfarande skitförkyld,ont i huvudet o örat. Men idag skiner solen,o jag börjar längta till "vårt" fiskeställe,mitt i tallskogen. Så jag börjar sakta ta mig an husvagnen,skakar sängkläder,diskar den lilla disken. Plockar o pysslar,ifall att ...

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Skapa flashcards