Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

PV Bilder

Av Inger - 11 februari 2010 10:26

          Vi köpte en PV Sport -65:a.Vi var ända till Haparanda och hämtade den.En nätt liten resa på 110 mil enkel.Men va gör man inte när man lyckas hitta en orörd,maronröd pv sport.Dessa växer inte på träd,kan jag säga.Lacken var totalt urblekt.Så det var bara att börja slipa ner den plåtren.Men som tur var så fanns det ingen rost alls.

Här kommer några bilder:

 
 
Yvonne K

Yvonne K

12 februari 2010 00:35

Tack för din kommentar hos mig. Så du har också collie, vad roligt. Vad kommer dina pojkar ifrån?

En PV, det skulle min man se, då blir han salig ;D

Ha det gott!

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Yvonne K

Yvonne K

13 februari 2010 23:28

Hej igen!

Att ha sina hundar till familjehundar är absolut det viktigaste enligt mig, vad man i övrigt hittar på är ju vad man är intresserad av. Så dina hundar kommer från Steadwyn, Anja verkar väldigt duktig och kunnig på att få fram bra hundar, roligt.

Så roligt att du tittade in hos Rudängens, ja dom har fina hundar och framförallt är Malena o Peter väldigt trevliga. :D

Ha en fortsatt bra helg. :D
Är det ok att jag lägger till dig i min länklista?

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

14 februari 2010 00:05

Det där med kennelhostan vart inte så farligt som jag trodde. Men det kan vara väldigt olika från hund till hund. Vissa kan hosta upp till 3 veckor. Lizzie har inte hostat nästan nånting idag. Det finns ingen medicin mot det för det är ett virus. Men jag tror att man får nåt ifall hunden blir hårt drabbad av det. Det är 5 hundar som brukar träna på klubben som har fått det nu. Misstänker att alla blev smittade i söndags, för alla 5 har blivit sjuka samtidigt. Plus att en som var och tränade i söndags var inte och tränade i onsdags fast han brukar det. Får väl bara hoppas att resten av gänget inte får det.

Vi ger inte spruta mot kennelhosta eftersom Anja sagt att det finns så många sorter av det, och sprutan hjälper bara mot ett par, och vem har sagt att din hund får just den sorten den är vaccinerad mot. Och jag vet att dom andra hundarna som nu är sjuka är vaccinerade. Dessutom har Anja märkt att när dom fått vaccinet så har en del ont i halsen efteråt.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Moa

16 februari 2010 19:27

Wow wow jag säger bara wow Volvo PV är en snyggaste bilen som funnits.
Min första man och jag hade enpv brun årsmodell -69 tror jag...sååå jävla coool men det tog lång tid innan värmen kom in i kupen vi hann till jobbet innan den varn någoröunda varm.
Ett tag så lossnade växelspaken och vi körde med den lös , ja sådana tider man har varit med om...en annan kille som jag hade när jag var 18 vi lackade om den till is-ljusblå guuuuuuud så vacker...den skar på uppsalavägen...men sen bytte vi motor på den själva , jag var med hela tiden skitkul...
Det var tider det...
Kram
Moa

 
inger

inger

16 februari 2010 20:55

Min man kom och raggade upp mig i en PV.Han var 19 år och jag 16 år.Vi har haft många pv´n sen dess.Men sen har det blivit andra bilar,så detta är ett återfall kan man säga.Dom slutade att tillverka pv år 1965.Ja tänk va många roliga minnen,man haft med dessa bilar.Ett starkt minne för mig,
var när jag fick körkort,samma dag faktiskt.Då skulle vi åka upp till Sälen i en av våran PV´n.Minns att den var brun.Men iallafall så skulle jag köra upp,det var bart här hemma när resan startade.Men vid Malungsfors,så fick jag sladd,och vi for rätt in i en mjölkpall.Det var svinhalt på platsen.Men ingen gjorde sig illa,och bilen klarade sig också bra.Dom andra i bilen hade konsumerat en liten mängd alkohol,så det var bara för mig att köra vidare.Och resten av resan gick sakta men säkert.
Tänk vilka minnen.

http://colahundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 1 maj 2013 09:05

Lilla katten Sissi har fått diabetes.Men med insulin å nytt foder så mår hon bättre än på länge.Hon är piggare o gladare. Men nyss försökte hon lura mig.Hon hade varit ute en stund bara,så kom hon stålt med en mus i munnen.Jamlandes utanför dörren f...

Av Inger - 9 juli 2012 09:34

Men när ska vi få lite sommarvärme o sol. Det har regnat här sen i går morse.Men jag ska väl inte klaga,vi har ju inga  översvämningar iallafall. Lider verkligen med dom som drabats av det,verkar väl vara värst nere i Småland. Igår ringde e...

Av Inger - 8 juli 2012 11:00

Fy så tråkigt väder,evighetsregn. Så idag blir det en inomhusdag. Men det finns ju tusen saker som man skulle behöva göra. Men det känns ju inte så himla kul. Jag har köpt en ny mobil Samsung Galaxy S2.Så den kan jag knappa på å försöka lär...

Av Inger - 24 juni 2012 19:40

Nu är vi hemma igen.Har haft en härlig midsommar. Har varit å fiskat i Grangärde fiske.Ö.Hedtjärn heter tjärnen vi ofta åker till.Vacker tallskog där man får ha husvagnen,om man löser fiskekort. Fisk får vi ibland,men det är ju inte det som är ...

Av Inger - 20 juni 2012 14:13

Fortfarande skitförkyld,ont i huvudet o örat. Men idag skiner solen,o jag börjar längta till "vårt" fiskeställe,mitt i tallskogen. Så jag börjar sakta ta mig an husvagnen,skakar sängkläder,diskar den lilla disken. Plockar o pysslar,ifall att ...

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Skapa flashcards