Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Inger - 11 februari 2010 10:26

          Vi köpte en PV Sport -65:a.Vi var ända till Haparanda och hämtade den.En nätt liten resa på 110 mil enkel.Men va gör man inte när man lyckas hitta en orörd,maronröd pv sport.Dessa växer inte på träd,kan jag säga.Lacken var totalt urblekt.Så det var bara att börja slipa ner den plåtren.Men som tur var så fanns det ingen rost alls.

Här kommer några bilder:

Av Inger - 11 februari 2010 09:56

Idag visade termometern på -16 grader,när jag steg upp.Men SOLEN skiner,så det kändes inte så kallt än då.

Det blir lite längre mellan bloggandet nu.Det brukar kallas "bloggtorka"som en bloggkompis skrev i sin fina blogg.  

Det var meningen att vi skulle följt med våra kompisar på båtresa idag.Men vi drog oss ur.Har lite respekt för dessa båtresor vintertid.Tänk all is som dom ska igenom.Nej jag håller mig nog helst på land,är nog en riktig "landkrabba".Eller så är jag bara en fegis.Vi är ju bilfolk allihopa,och det var marknad på båtens bildäck.Endast americanare fick åka ombord.

Just nu håller min gubbe på med sin PV-Sport,den är just hemkommen från lackeraren.Maronröd o blank o fin.Det ska bli kul när den är färdig,och vi får ta oss en tur.Det var länge sen vi hade en körklar PV.Men under alla år så har vi haft 10 st PV´n.Härliga bilar,roliga att köra,nu längtar jag verkligen till sommaren.Men den blir nog inte klar till den här sommaren,tror jag.Men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge.

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards