Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Snöfall hela dan

Av Inger - 27 januari 2010 17:08

Denna vinter är inte snöfattig.Nej det var väl längesen vi hade så mycket snö,så lång tid som denna vinter.Men samtidigt så ska det ju vara så här,och visst är det ganska fint också.Hundarna älskar snön,men hu va blöta de blir.Inte luktar de speciellt gott om blöt hund heller.Men nu har vi gått sista långvändan för idag.Sen blir det bara en snabb runda vid 21 tiden ungefär.Hundarna och jag är ganska kvällströtta.Vi går i säng runt 21,30 - 22,00.Men så är vi uppe med tuppen vid 7,00 vardag som helg.Speciellt tycker jag om lördagarna.Tänk att få sitta i lugn å ro med sin kaffekopp.Men först en sväng med hundarna.Sen får dom mat o jag äter min frukost.Sen blir det kaffe o tidning,å telefonen är tyst.Sen brukar gubben ha sovmorgon både lördag o söndag,så även han är tyst.O himel så skönt,det är bästa dagen på hela veckan.Söndagarna är inte lika bra för då kommer det ingen tidning,men då brukar jag ta en av min mans  biltidningar.Det kan också vara intressant.

Hoppas att ni inte snöar inne

 
 
Marketta

Marketta

29 januari 2010 00:10

Nu tycker alla fall jag att det räcker av den vita varan. Hundarna kan ju inte springa och leka för det är så mycket snö, och höga vallar att de knappt kommer över dom.

Jag kan inte gå och lägga mig så tidigt om jag är ledig dagen efter. Då passar jag på att sitta här vid datorn för att göra det jag inte hinner under dagen, som tex besöka bloggar :-).

Kramizzar

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 1 maj 2013 09:05

Lilla katten Sissi har fått diabetes.Men med insulin å nytt foder så mår hon bättre än på länge.Hon är piggare o gladare. Men nyss försökte hon lura mig.Hon hade varit ute en stund bara,så kom hon stålt med en mus i munnen.Jamlandes utanför dörren f...

Av Inger - 9 juli 2012 09:34

Men när ska vi få lite sommarvärme o sol. Det har regnat här sen i går morse.Men jag ska väl inte klaga,vi har ju inga  översvämningar iallafall. Lider verkligen med dom som drabats av det,verkar väl vara värst nere i Småland. Igår ringde e...

Av Inger - 8 juli 2012 11:00

Fy så tråkigt väder,evighetsregn. Så idag blir det en inomhusdag. Men det finns ju tusen saker som man skulle behöva göra. Men det känns ju inte så himla kul. Jag har köpt en ny mobil Samsung Galaxy S2.Så den kan jag knappa på å försöka lär...

Av Inger - 24 juni 2012 19:40

Nu är vi hemma igen.Har haft en härlig midsommar. Har varit å fiskat i Grangärde fiske.Ö.Hedtjärn heter tjärnen vi ofta åker till.Vacker tallskog där man får ha husvagnen,om man löser fiskekort. Fisk får vi ibland,men det är ju inte det som är ...

Av Inger - 20 juni 2012 14:13

Fortfarande skitförkyld,ont i huvudet o örat. Men idag skiner solen,o jag börjar längta till "vårt" fiskeställe,mitt i tallskogen. Så jag börjar sakta ta mig an husvagnen,skakar sängkläder,diskar den lilla disken. Plockar o pysslar,ifall att ...

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Skapa flashcards