Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Inger - 6 januari 2010 18:40

Ja inte bliv  det mycket gjort idag heller.Vaknar kl. åtta.Smyger nästan fram till fönstret och kollar termometern,kollar en gång till jo det är minus 27 grader.

Är förkyld också,hostar,nyser och har ont lite varstanns.Men ingen feber som tur är.Men jag tänker vara uppe iallafall,inte tillbaka till sängen.

Så jag sätter på kaffe,kör iordning hundarnas mat och katternas mat.Sen städar jag kattlådan.Det får jag göra ca: 3 gånger om dan nu.Min Morris som är utekatt i vanliga fall,går också på lådan nu när det är så kallt.Och det får han så gärna göra.Sen blir det en snabbvända med hundarna.Dom var snabba att pinka idag.Sen ville de in igen.Väl inne så fick dom sin mat,och jag min frukost.

Har haft lite datorproblem,eller vad man ska kalla det.Våran dator krasade,så regält,så vi blev tvungna att köpa en nya.Och sen har jag i princip suttit här och lagt om program.

Började med Bokföringsprogrammet,som tur var så hade jag tagit en säkerhetskopia den 23/12.Men inte fick jag in den inte.Jag hade för gammal ver.på programmet.Gissa om jag blev svettig.Men ett samtal med supporten,så löste vi detta,fick nya ver.på fil i ett mail.Som tur var så hade jag lyckats med att få igång en mail-adress iallafall.Jag har annars 3 st och firman har 2 st och gubben har en.

Sen skulle jag igång med banken.Lika där,måste ringa supporten igen.Men det gick tillslut det också,förutom att alla data är borta,så jag måste börja om med att lägga in allt igen.(Trist)

Ja det är känsligt med datorer.Tur att alla kort var kvar.

Vad har jag lärt mig av detta,jo ta alltid en säkerhetskopia,när jag gjort nått på datorn.

Tempen ligger nu på minus 25 grader.Hu då.Nu blir det vantar o mössa på när vi ska gå en snabbrunda hundarna o jag//

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards