Alla inlägg den 18 december 2009

Av Inger - 18 december 2009 18:52

Idag har vi en kall vinterdag.Imorse var det -15 gr.Och nu har vi -19 gr.Men läste på www.dt.se att Storbo i norra Dalarna hade kallast i morse med sina 36,8 minusgrader.Hu så gruvligt kallt.

Min Morris har varit ute några korta svängar idag.Vi har ett bord på altanen,vid köksfönstret,som han kan hoppa upp på.När han vill bli insläppt.Likaså gjorde han idag,men då hade han en liten mus,dinglandes i munnen.Jag var just på väg att öppna när jag fick se den.Han skulle nog in och visa den för Sissi,impa på tjejen lite kan jag tro.Men där fick han tji.Nu ligger dom och myser i våran säng.En i min o en i husses.

Även hundarna tycker det är lite kallt idag.Mest Timmi gammelgubben.Pontus har legat ute några korta stunder idag.Han har riktigt tjock päls,och ligger han bara på trappen och inte ute i snön,så kan han få ligga en halvtimme i stöten.Sen får han allt gå in en sväng,för att värma upp sig lite.

Ronja har sovit här i natt,som var.Men nu har hon åkt hem,men kommer tillbaka i morgon igen.Då ska mamma Lotta med sambo Magnus ut på julbord med Lotta´s jobb.Hon har så hemsk hosta,och vill som barn oftas, inte ha hostmedecin.Aldrig i livet att jag tar den där,säger hon.

Nu ska jag kolla kylskåpet,om det finns nått gott att äta.Kanske jag gör mig en räkmacka.Det är alltid gott.Gubben är ute i verkstaden å jobbar än,och han var då inte hungrig heller.Det är bara jag i den här familjen som är konstant hungrig.

Synd nog för det märks på figuren också.

Får börja banta efter alla hälgerna.(som vanligt).

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards