Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Lugnet

Av Inger - 26 oktober 2009 16:13

Lugnet har åter infunnit sig.Både jag och hundarna är trötta,man är ju inte så ung längre känner man när alla tre barnbarnen sover över här samtidigt.De spelar upp varann hela tiden.Det är tre tjejer dessutom 8,6 och 4 år.

Men vi har haft det mysigt också.Som idag har vi gjort pannkaks-tårta.Mums va gott det blev.De lekte att minstingen Melissa fyllde 1 år idag,och då måste man ju ha tårta.

Det har regnat hela dagen här,så vi har bara varit ute nån liten sväng med hundarna.Och nu ligger dom och sover så gott.Och jag känner att det kommer att bli en tidig kväll för mig i dag.

Kanske jag skriver igen idag får se


Höll aldeles på att glömma bort att det är min favorit på tv´n ikväll:

Gissa vem?

 
 
Ingen bild

Monica

28 oktober 2009 14:26

Hej Inger!!

Ja visst skulle det vara mysigt att få gå i pension i sommar...men men vi får räkna lite på hur ekonomin blir då för mycket blir det inte. Det är ett som är säkert, man vill ju ha lite kvar och sätt in på banken för att senare resa utomlands som vi gillar att göra. Ja vi får ta en funderare i helgen då jag är ledig...skönt hela 3 dagar.

Jag har en väldigt besvärlig tinnitus just nu i denna persiod och om jag känner av meniéren vid nysning har jag inte märkt nåt speciellt utan att det snurrar till ganska rejält men går över fort. Man går ju ofta omkring och är ångestladdad för att det skall bryta ut igen....usch fyyyy o.
Får du riktiga anfall när du nyser??? eller..
Vi har ganska bra väder lite kallare idag och inte så dimmigt och mulet...man får glädjars åt det lilla men jag mår inte bra på hösten. Vill ha vår och sommar...den går för fort denna underbra tid och ljusa tid som jag älskar pg.a min ögon...för Inger jag har ju en svår ögonsjukdom också...man skall då ha allt...så sommaren är bäst...
Ha det toppen
Kram
Monica

 
inger

inger

28 oktober 2009 18:44

Hej Monica.
Men va synd att du har det besvärligt med tinnitus just nu,det måste vara skit jobbigt.Jag har tinnitus av o till,men inte så rysligt mycket.(skönt).
Men vid nysningar så snurrar det till som om hjärnan satt löst,men bara en kort stund som tur är.
Men att du ska behöva drabbas så hårt,besvär med ögonen också,usch jag tycker synd om dig.Hoppas att du vinner en storvinst,så att du kan ta pension till sommaren,och att du å gubben har råd att resa även då.
Kram till dig

http://colahundar.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

30 oktober 2009 18:15

Hoppar in och önskar en härlig Fredags kväll..
Kram!

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 1 maj 2013 09:05

Lilla katten Sissi har fått diabetes.Men med insulin å nytt foder så mår hon bättre än på länge.Hon är piggare o gladare. Men nyss försökte hon lura mig.Hon hade varit ute en stund bara,så kom hon stålt med en mus i munnen.Jamlandes utanför dörren f...

Av Inger - 9 juli 2012 09:34

Men när ska vi få lite sommarvärme o sol. Det har regnat här sen i går morse.Men jag ska väl inte klaga,vi har ju inga  översvämningar iallafall. Lider verkligen med dom som drabats av det,verkar väl vara värst nere i Småland. Igår ringde e...

Av Inger - 8 juli 2012 11:00

Fy så tråkigt väder,evighetsregn. Så idag blir det en inomhusdag. Men det finns ju tusen saker som man skulle behöva göra. Men det känns ju inte så himla kul. Jag har köpt en ny mobil Samsung Galaxy S2.Så den kan jag knappa på å försöka lär...

Av Inger - 24 juni 2012 19:40

Nu är vi hemma igen.Har haft en härlig midsommar. Har varit å fiskat i Grangärde fiske.Ö.Hedtjärn heter tjärnen vi ofta åker till.Vacker tallskog där man får ha husvagnen,om man löser fiskekort. Fisk får vi ibland,men det är ju inte det som är ...

Av Inger - 20 juni 2012 14:13

Fortfarande skitförkyld,ont i huvudet o örat. Men idag skiner solen,o jag börjar längta till "vårt" fiskeställe,mitt i tallskogen. Så jag börjar sakta ta mig an husvagnen,skakar sängkläder,diskar den lilla disken. Plockar o pysslar,ifall att ...

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards