Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Inger - 4 oktober 2009 19:08

Det är visst djurens dag idag.

Var snäll och tänk på alla ni där ute.Speciellt ni som tror att sommarkatten klarar sig nog själv,när ni drar till stan.

För några veckor sedan var det en hel kattfamilj som lämnades åt sitt öde på en parkeringsplats.Det var mamma katt o pappa katt och fem små kattungar.Som tur var så kom en snäll kvinna och tog dem med sig hem,och de fick bo hos hennes familj.Och nu har alla katterna fått nya hem.Jag blir så glad i sinnet när jag läser om när det går bra för djuren.Men dom som lämnade katterna,borde få nån typ av straff.Sätt bilder på dom på torget o skriv "Här är dom som lämnade 7 st katter att dö på en parkeringsplats".

Kan nästan inte tänka på hur många djur i vårt land som inte har det bra.

Nu ska jag ge mina djur en varm kram.

Ha det bra o tänk på djuren

Av Inger - 4 oktober 2009 18:19

Ja den här helgen bara försvann.

Vi har haft kalla nätter och mornar,som igår var det bara - 4 grader på morgonen.Sen började det regna på kvällen,och idag har det regnat konstant hela dan.Man blir bara så himla tröt.

Sen har jag en riktigt envis förkylning som aldrig verkar vilja ge med sig.Det är värst på mornarna,som i morse då kunde jag inte få ur mig ett enda ljud.Men sen fram på dan blev jag mycket bättre.Kanske det vänder nu,man kan ju alltid hoppas.

Det har bara blivit korta promenader med hundarna idag,inte ens dom vill vara ute,men konstigt nog har katten varit ute nästan hela dan.Förvånad

Igår hade vi främande av några av våra bästa vänner.Ninni & Bertil.Han är en riktigt rolig prick från Värmland.Han kan berätta historier så man ligger dubbelvikt,av skratt.Som en gång när vi var på cruising till Vansbro,då var han riktigt "galen"han drog den ena historin  efter den andra.Tillslut bad jag att han skulle sluta,jag höll på att storkna.Men han bara fortsatte,det sporrade väl att vi höll på att pinka på oss allihop.Men kul hade vi.Det har vi nästan alltid när vi är ute med detta gäng goa kompisar.

Som en annan tradition vi har,är att vi åker till en sjö,inte långt härifrån.Vi tar med oss "finbilarna"och husvagnarna,sen fiskar vi o grillar,berättar historier,och har det allmänt mysigt tillsammans.

Men i år var gubben och jag bara dit på kvällen.Det hade nog blivit lite bökigt att sova över där.Jag hade ju gipset kvar på foten.Det finns toa där men det är en bit o gå,inte så trevligt om man måste upp mitt i natten.

Hej för nu

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards